Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
Veelgestelde Vragen
- Hoe kan ik bestellen, en kan ik de planten eerst zien?
Het bestellen en de verwerking gaat als volgt:
- U zoekt de gewenste producten
- Kies de gewenste maat aan de rechterkant van de winkelmand, de prijzen veranderen dan mee met de maat.
- Kies dan het gewenst aantal.
- U klikt vervolgens op bestellen, de producten worden toegevoegd aan de winkelmand;
- Als u alle gewenste producten heeft gaat u naar de winkelmand;
- Controleer uw bestelling en klik vervolgens op bestellen;
- In stap twee geeft u aan of u gebruik wilt maken van onze inplantservice dit kan alleen boven de 1500,- euro en daarna klikt u op volgende;
- Voer uw gegevens in bij de derde stap en klik op volgende;
- Bij stap vier geeft u de gewenste betaalmethode aan en klikt weer op volgende voor de laatste stap;
- Bij stap vijf ziet u het hele overzicht van uw bestelling. Als u alles heeft gecontroleerd klikt u op bestellen. Volg daarna de aanwijzingen op uw scherm;
- Als uw bestelling verzonden is wordt deze bij ons verwerkt. Wij sturen u een E-mail terug voor de bevestiging dat de bestelling bij ons is aangekomen en met de datum van de levering.
Kunnen de producten eerst gezien worden.
Wij zijn een online webshop, wij hebben geen grote voorraad en zicht locatie, daarom kunnen we zo scherp zijn met de prijs. Onze producten komen bij de beste kwekerijen in heel Nederland vandaan.
Daarom hebben wij op de afhaallocatie geen personeel lopen om mee de producten te bekijken.
Wij leveren alleen A kwaliteit met garantie van 2 jaar.
Bekijk ook eens onze 10 zekerheden of beoordelingen van andere klanten, er gingen al 10.000 + mensen je voor.
- Hoe kan ik betalen?
U kunt op een aantal manieren betalen:
1. Betaling via Ideal
iDEAL is een gezamenlijk initiatief van Rabobank, ABN AMRO, ING Bank en Postbank. Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.2. Creditcard & misterCash/Bancontant
Creditcard en Bancontact/Mister Cash: U kunt ook met uw creditcard betalen (V Pay, Mastercard, Visa en Maestro). Hier zijn wel extra kosten aan verbonden.
3. Paypal zijn extra kosten aan verbonden.
Extra kosten:
Bancontact/Mister Cash, V Pay, Mastercard en Maestro: 1,5% van het orderbedrag.
Mastercard en Visa: 2,25% van het orderbedrag. - Wat zijn de bezorgkosten?
- Actie deze maand boven 750.- euro GRATIS verzending.
- vanaf 0 tot € 500,- € 69,95,-
- vanaf 500 tot € 750,- € 29,95,-
- Voor beton producten zijn de bezorgkosten € 49,95
Let op in Belgie is er een 48 uur levering. Dit betekend dat het op 1 van de 2 dagen geleverd wordt. Wij kunnen geen specifieke dag aangeven omdat het met een transport bedrijf geleverd wordt.U krijgt uiterlijk 2 dagen voor levering een mail met bezorgdatum. Wij proberen de route zo efficient mogelijk te plannen, voor de klant maar ook voor ons, en natuurlijk het milieu.
- Is het mogelijk om mijn bestelling te laten inplanten?
Nee dat is helaas op dit moment niet mogelijk. U kunt wel een totaal offerte opvragen via de mail. Dan moet het product bedrag minimaal boven de 2000,- euro zijn.
Je kunt ook zelf de bomen planten. Meer info in de link.
- Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
90 % van onze bestellingen worden door een transport bedrijf geleverd. Dit is om het zo goed en goedkoop mogelijk voor de klant te houden.
Wij hebben in Belgie een 48 uur levering. Dus kunnen geen specifieke dag aangeven omdat het op transport gaat.
De bestelling wordt op houten pallats aangeleverd, deze kun je vaak Gratis bij een kringloop brengen of naar de gemeente stort .De chauffeur is niet verplicht op de bestelling achterom te bezorgen.
- Wat is de levertijd?
Onlinegroen.be gaat uit van een levertijd binnen 5 tot 10 werkdagen in huis in de dit is ivm hoogseizoen.
Voor Maandag 12 uur besteld, is voor 90 % dezelfde week nog in huis, of die maandag erop.Voor woensdag 17 uur besteld, eind van de volgende week in huis.
Je kunt in de winkelmand bij opmerking een de week van levering opgeven, niet de dag omdat wij de bestellingen op route plannen.
Je krijgt uiterlijk 2 dagen van te voren een mail met bezorgdatum, dit wordt dan binnen 48 uur geleverd.
- Komt de leveringsdatum u niet uit?
Neem zo spoedig mogelijk contact met ons. Dit kan het beste de mail van levering te beantwoorden. Dan hebben wij gelijk de bestelling en kunnen wij gelijk de leveringstatus inzien.
Maximaal 72 uur van te voren kunnen wij een bestelling uitstellen of producten toevoegen of annuleren.
Als u niet thuis bent, is dit geen probleem wij kunnen de bestelde producten netjes in de tuin achter laten. Net zo makkelijk. De chauffeur belt altijd even van te voren of als hij voor de deur staat.
- Waarom 5 tot 7 werkdagen levertijd?
Waarom de planten niet binnen 2 of 3 dagen geleverd kunnen worden. Als je een bestelling plaatst worden de planten pas uit de grond gehaald. Dit is omdat je dan altijd verse producten krijgt.
- Ik heb geen bevestiging / bezorgmail ontvangen?
Je heb een bestelling gedaan maar geen bevestiging of bezorgmail ontvangen wat nu?
Als je een bestelling bij ons plaatst, krijg je altijd een bevestingsmail. Vaak is het geval dat deze mail in de ONGEWENST box terecht komen.
Kijk graag even in de ongewenste mail voor dat je contact opneemt.
- Welke garantie heb ik?
Bij onlinegroen.nl krijgt u aankoop garantie, om hiervoor in aanmerking te komen dient wel aan een aantal punten te worden voldaan.
Graag via het onderstaande link de klacht invullen.
https://www.onlinegroen.nl/garantieformulier
De planten dienen wel in goede aarde zijn geplant, zoals je die bij ons te kunnen bestellen, en geen grond van de bouwmarkt, omdat hier geen goede voedingstoffen in zitten.
Let op planten hebben ook water nodig dus ga hier zorgvuldig mee om, dus geef ze de eerste maanden elke dag water, zeker in het voorjaar en in de zomer maanden. behalve als het een dag regent.
Planten en struiken die in een bak of pot geplaatst worden kunnen wij geen garantie opgeven.
Bij 25+ graden dienen ze 2 x per dag water worden gegeven, in de morgen en in de avond als de zon weg is.
Dus niet in 1 keer dubbel zoveel water geven. Wordt dit niet gedaan, kunnen wij helaas geen garantie geven.
Wij kunnen geen garantie geven op nachtvorst overstroming en windschade en uitdroging.
Als er slecht planten zijn geleverd of met ziekte zal dit snel na het leveren te zien zijn. Dus als er binnen een aantal maanden planten dood gaan, meld dit direct, omdat de garantie alleen geldig is als het direct gemeld wordt.
De bezorgkosten voor te leveren nieuwe planten bij garantie zijn altijd voor de klant.
Deze kosten zijn 50,- dit is omdat wij bij een order een deel van de verzendkosten op ons nemen.
Meer informatie?
Voor meer informatie over levering, garantie, annuleringen, enzovoort verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden. - Waarom lopen sommige planten niet direct mooi uit?
Waarom lopen de planten niet gelijk mooi uit. Dit is een goede vraag.
Dit komt omdat de plant eerst moet wennen aan de grond, als een plant verplaast of geplant wordt kan deze eerste jaar er wat minder mooi uit zien.
Dit hoeft geen probleem te zijn want je zult zien dat deze het volgende seizoen zich gaat herpakken en per maand er beter uit gaat zien.
- Wat is jullie privacy policy?
Privacy Policy
Dit is de website van Onlinegroen.nl
Ons vestigings en postadres is Hoofdstraat 102, 3781 AJ, Voorthuizen
Ons Inschrijvingsnummer bij de Kamer van Koophandel is: 11069185
Ons B.T.W.-nummer is: NL121850274B01
Bij elk bezoek aan onze website herkent onze webserver automatisch
Bij een bezoek aan onze website bewaren wij- uw e-mailadres als u boodschappen/vragen plaatst op deze website
- uw e-mailadres als u dit aan ons communiceert
- de domeinnaam van andere sites die u geraadpleegd hebt om naar onze site te gaan
- alle informatie met betrekking tot de pagina’s die u op onze site geraadpleegd hebt
- alle informatie die u vrijwillig verstrekt hebt (bijvoorbeeld onderzoeksinformatie en/of site-registratie)
Deze informatie wordt gebruikt om de inhoud van onze website te verbeteren.
De informatie wordt alleen intern gebruikt en wordt niet doorgegeven aan andere organisaties voor commerciële doeleinden.
Op deze site gebruiken we cookies (een cookie is een klein bestand dat verstuurd wordt door een Internetserver en dat zich op de vaste schijf van uw computer installeert. Dit bestand houdt de sporen bij van de bezochte Internetsite en bevat een aantal gegevens over dit bezoek) van onze website te verbeteren..
We hebben geen partnerschappen of speciale relaties met derden op internet.
Als wij bepaalde kritieke informatie ontvangen of overdragen, zoals bijvoorbeeld financiële informatie of gezondheidsinformatie, gebruiken wij een beveiligde server. U wordt hiervan op de hoogte gesteld via een scherm dat afgebeeld wordt op onze site (pop-up).
Wij hebben de nodige veiligheidsmaatregelen ingevoerd om het verlies, het onrechtmatig gebruik of de wijziging te voorkomen van informatie die wij ontvangen op onze site.
HOE NEEMT U CONTACT MET ONS OP IN VERBAND MET ONS PRIVACYBELEID ?
Als u wenst te reageren op ons privacybeleid, kunt u contact met ons opnemen
- Per email: info@onlinegroen.nl
- Per telefoon: 0342785307
- Per brief: Online Groen, Hoofdstraat 102, 3781 AJ, Voorthuizen
Over communicatie per e-mail
Als u in de toekomst geen e-mails wenst te ontvangen van ons bedrijf, kunt u contact met ons opnemen op het hierboven vermelde adres.
Over communicatie per brief
Als u ons via het web uw postadres meedeelt, zal u alleen de informatie ontvangen die u aangevraagd hebt, op het adres dat u ons meegedeeld hebt.
Over communicatie per telefoon
Als u ons uw telefoonnummer meedeelt via het web, zal ons bedrijf u alleen telefonisch contact met u opnemen als dit nodig is om u te informeren over de bestellingen die u on-line geplaatst hebt.
Indien u geen geadresseerd reclamedrukwerk en/of geen commerciële telefoontjes (meer) wenst te ontvangen, kunt u dat kenbaar maken via de website van de Stichting Infofilter: www.infofilter.nl.
Ons bedrijf kan de consumenteninformatie gebruiken voor nieuwe doeleinden die nog niet voorzien zijn in ons privacy policy In dat geval, zullen wij contact met u opnemen alvorens uw gegevens te gebruiken voor deze nieuwe doeleinden, om u op de hoogte te stellen van de wijzigingen aan ons reglement voor de bescherming van persoonlijke gegevens en om u de kans te bieden uw deelname te weigeren.
Op verzoek verlenen wij aan de bezoekers van onze site toegang tot alle informatie die wij van hen bijhouden. Als u toegang wenst tot deze informatie, gelieve u contact met ons op te nemen op het hierboven vermelde adres.
Op verzoek bieden wij de bezoekers van onze site de mogelijkheid om eventuele onjuiste gegevens die wij van hen bijhouden, te corrigeren. Als u uw persoonlijke gegevens wenst te verbeteren, gelieve u contact met ons op te nemen op het hierboven vermelde adres.
Als u vindt dat onze site niet in overeenstemming is met ons privacy policy, neem dan contact op met ons bedrijf zelf, op het hierboven vermelde adres.
- Kan ik retourneren?
Op de producten is geen wettelijk herroepingsrecht van toepassing in verband met bederfelijke goederen.
Klachten omtrent de geleverde producten kunnen alleen in behandeling worden genomen als het gaat om een beschadiging van het product.
• Indien de producten beschadigd geleverd worden, dient onlinegroen.nl hier door middel van een foto binnen 14 dagen van op de hoogte gesteld te worden. Wanneer er sprake is van schade wordt er een nieuw exemplaar opgestuurd.
• Ernstig beschadigde producten hoeven niet geretourneerd te worden.
- Waar kan ik terecht met een klacht?
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft.
Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven.
Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch.
Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken
en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Onze gegevens:
Online Groen
Hoogeveenseweg 27, 7707 CG Balkbrug
www.onlinegroen.nl
info@onlinegroen.nl
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar onlinegroen.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).
- Hoe vaak moet er water gegeven worden na het planten?
LET OP HEEL BELANGRIJK De eerst maanden na het planten, dient u elke dag water te geven vooral in de zomer. Behalve als het de hele dag regent.
Bij 25+ graden dienen ze 2 x per dag water worden gegeven, in de morgen en in de avond als de zon weg is.
Dus niet in 1 keer dubbel zoveel water geven.
Wordt dit niet gedaan dan kunnen wij helaas geen garantie geven op de producten.
In de zomer kan het zijn dat producten niet meer leverbaar zijn met kluit en kunnen dan weer in Oktober geleverd worden.
- Moet het gaas om de kluit verwijderd worden of juist niet?
Als je de plant gaat planten dan dient het gaas of net om de kluit heen te blijven.
Dit is om het vocht bij de kluit te houden, om zo de kans om het aan te laten slaan te vergroten. Dit is biologisch afbreekbaar gaas/jute.
Als dit toch verwijderd is, kunnen wij geen garantie geven.
- Er komen wat gele bladeren aan de plant wat nu?
Als er gele bladeren in het begin aan de plant komen, hoef dit niet altijd een probleem te zijn.
Het beste is om elke dag normaal water te geven na de aankoop dit is een emmer per boompje, dit is heel belangrijk om de plant te laten groeien.
Maar het kan soms voorkomen met verplanten van struiken dat ze eerst wat slap gaan hangen,dit komt vooral bij de Laurier voor.
Je zult zien dat naar een aantal maanden er nieuwe schuiten aan de plant komen en dus hij eerst wat oudere bladeren laat vallen.
- Hoe plant ik een boom?
Tip 1 zorg dat de boom diep genoeg geplant wordt. Dat is dus 10 centimeter boven de zak of pot. En 10 centiemeter onder het maaiveld.
Voor mee info kijk bij onze pagina over bomen planten.
- Hoe plant ik een haag?
Tip 1 zorg dat de boom diep genoeg geplant wordt. Dat is dus 10 centimeter boven de zak of pot. En 10 centiemeter onder het maaiveld.
Kijk op de pagina van haag planten.
- Hoe kan de pot van de plant verwijderd worden?
De pot is vaak van kunstof deze dient bij het planten verwijderd te worden.
Dit dient netjes en op een zorgvuldig manier te gebeuren.
Haal voorzichtig de pot van de kluit af, dit kun met een aantal klapjes met de hand op de rand van de pot gebeuren.
Zorg ervoor dat de kluit niet helemaal uit elkaar valt.
- Kan ik met vorst planten?
Kan ik met vorst planten dit is een goede vraag.
Voor de bomen planten en struiken is het geen probleem als het vriest. Het probleem is meer dat je met de schep niet de grond in kan, als het overdags ook vriest.
.
- Waar wordt de stamomtrek gemeten?
Stamomtrek meten wij 5 a 10 centimeter boven de kluit pot of losse wortel, en niet op 1 of 2 meter.
Dus let op bij bestellen als je een bepaalde stamomtrek wil dat je deze dikker besteld.
- Wat is een stamhoogte?
Stamhoogte is de hoogte gemeten vanaf de wortel of pot tot het begin van het leirek of eerste takken van de boom begint.
Dit is vaak belangrijk dat je dan onder de boom kan doorlopen of boven een schutting uitkomt.
Bij de bomen kun je vaak de maat zelf kiezen.
- Zijn de hoogte van de planten inclusief kluit of pot?
Struiken en bomen met losse wortel of kluit worden de maten vanaf de kluit aangehouden.
Bomen en struiken met losse wortel en kluit worden vanaf ongeveer september tot en met 1 juni geleverd, dit is afhankelijk van het weer.
In de zomer worden de meeste de producten in pot geleverd, deze zijn de maten dan ook inclusief pot.
Planten worden 90 % van het jaar in pot geleverd.
- Wie komt mijn bestelling inplanten?
Uw bestelling wordt door 1 van onze lokale hoveniers vakkundig ingeplant. In het bestelproces kunt u daarvoor 3 voorkeursdatums aangeven.
- Is de bezorging en het inplanten op dezelfde dag?
De bezorging van de planten zal 1 of meerdere dagen vooraf gebeuren aan het inplanten. Dit komt omdat het inplanten gebeurt door een lokale hovenier gebeurt deze heeft geen beschikking over onze voorraad aan planten. U kunt voor het inplanten 3 voorkeursdatums aangeven, de uiteindelijke datum zal dan in overleg zijn met de hovenier.
- Is de inplantservice inclusief potgrond / bemesting?
De inplantservice is niet standaard inclusief potgrond of bemesting. De potgrond kunt u eenvoudig toevoegen in uw winkelmand en meebestellen.
- Wat zijn de voorwaarden voor het inplanten?
De grond zal vrij moeten zijn van oude beplanting, wortels en gras. Ook zal de grond waar de planten komen te staan uit zwarte aarde moeten bestaan en geen puin bevatten. Deze voorbereiding zult u zelf moeten doen. Mocht dit niet het geval zijn dan zal dit extra in rekening gebracht worden.
- Wordt de grond die overblijft na het inplanten ook afgevoerd?
Nee, deze zal niet standaard worden afgevoerd. Dit kan eventueel in overleg wel gedaan worden, dit zal dan gebeuren tegen een meerprijs.